کودک مانند شاعر، ابزار خویشتن است | نگاهی به کتاب «بوم‌شناسی تخیلات کودکی» اثر ادیت کاب برنامه تلویزیونی؛ سیمای انتخابات راوی حماسه حضور در روز انتخاب + جزئیات ساز «قاصدک» | نگاهی به اجرای موسیقی اصیل ایرانی در پردیس تئاتر اردیبهشت مشهد حکایت نامزد انتخابات و پس گردنی انتقامی ما همه از این شیرینی حق داریم ساعت گران‌قیمت بهرنگ علوی در «جوکر ۲» + عکس زمان پخش و تکرار سریال «مختارنامه» از شبکه آی‌فیلم (محرم ۱۴۰۳) کدام فیلم‌های سینمایی با موضوع انتخابات ساخته شده است؟ فلسفه، در جستار و داستان و رمان | معرفی سه کتاب تازه از نشر «خوب» «ناخن‌ها» فیلم اختتامیه جشنواره کارلووی واری شد درباره کتاب «کودک دریا» و درسی که به آدم بزرگ‌ها می‌دهد فیلم‌های سینمایی آخر هفته (۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳) + خلاصه داستان و زمان پخش «جمشید هاشم‌پور» در بستر بیماری + عکس زمان پخش و تکرار سریال شب دهم در ایام محرم پخش مجموعه مستند «مهمان علی» از شبکه‌های سیما برادران «فرار از زندان» با سریال «بازگرداندن» روی آنتن صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ شرکت‌کنندکان خانم فصل ۲ «جوکر ۲» احسان علیخانی چه کسانی هستند؟ نویسنده کتاب «اینجا جای خوابیدن نیست»: نویسنده اگر معترض نباشد نمی‌تواند داستان زیبا خلق کند
سرخط خبرها

  کدام فیلم‌ها در جشنواره ونیز ۲۰۲۴ حضور خواهند داشت؟

  • کد خبر: ۲۳۵۲۰۵
  • ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۰
 
کدام فیلم‌ها در جشنواره ونیز ۲۰۲۴ حضور خواهند داشت؟
هشتاد و یکمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز، احتمالاً تعداد زیادی از استعداد‌های جهانی را روی فرش قرمز خود خواهد دید

به گزارش شهرآرانیوز، هشتاد و یکمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز تحت مدیریت آلبرتو باربرا به عنوان یک سکوی پرتاب تجاری موثر برای فیلم‌های اصلی پاییز و زمستان و مدعیان فصل، شهرت پیدا کرده است.

حداکثر ۲۱ فیلم در بخش رقابتی امسال جشنواره حضور خواهند داشت که آخرین مهلت ارائه آن‌ها تا ۱۳ جولای خواهد بود. ایزابل هوپر ریاست هیات داوران مسابقه بین المللی را بر عهده خواهد داشت.

حضور ستاره‌ها

«جوکر: جنون مشترک» اثر تاد فیلیپس با بازی واکین فینیکس و لیدی گاگا برای برادران وارنر پیشتاز قدرتمندی در این دوره از جشنواره است. فیلیپس و فینیکس اکران موفقیت امیزی را در سال ۲۰۱۹ با فیلم جوکر در جشنواره ونیز داشتند که برای این فیلم برنده شیر طلایی شدند.

فیلم «ماریا» زندگینامه‌ای از ماریا کالاس به کارگردانی پابلو لارین با بازی آنجلینا جولی از جمله فیلم‌های پرسروصدای امسال ونیز خواهند بود.

۲ فیلم زندگی‌نامه‌ای غم‌انگیز پیشین لارین یعنی «اسپنسر» با بازی کریستن استوارت در نقش پرنسس دایانا و «جکی» با بازی ناتالی پورتمن در نقش کندی اوناسیس، هر ۲ نخستین بار در لیدو دیده شدند.

فیلم جدید لوکا گوادانینو اقتباسی از ویلیام اس. باروز که در آن دنیل کریگ نقش نویسنده مشهور ضد فرهنگ یک تبعه آمریکایی رانده شده را بازی می‌کند که در مکزیک زندگی و با اعتیاد به هرویین مبارزه می‌کند، دیگر فیلمی است که به نظر می‌رسد باید در بخش رقابتی این دوره از جشنواره حضور داشته باشد. سال پیش، فیلم عاشقانه این کارگردان با عنوان «چالشگران» قرار بود فیلم افتتاحیه جشنواره باشد، اما به دلیل عوارض ناشی از اعتصاب انجمن بازیگران و اجازه نداشتن آنها برای حضور در فرش قرمز، از جشنواره کنار کشید.

کمدی اکشن «گرگ‌ها» به کارگردانی جان واتس که بار دیگر ۲ بازیگر محبوب کلونی و پیت را در کنار هم قرار داده تا در نقش ۲ گرگ تنها که مجبور به همکاری با هم می‌شوند تا بر جنایتی سرپوش بگذارند، دیگر فیلم پرمخاطب امسال خواهد بود که در کنار «ادن» فیلم مهیج ران هاوارد با بازی جود لاو و آنا د آرماس احتمالاً به جای رقابت برای شیر طلایی، در بخش خارج از رقابت دیده خواهند شد.

«در دست دانته» معمای جنایی جولیان اشنابل با بازیگرانی، چون اسکار آیزاک، جیسون موموآ، جرارد باتلر، آل پاچینو و مارتین اسکورسیزی در نقش یک حکیم مسن، به شدت به عنوان رقیبی در بخش رقابتی لیدو شناخته می‌شود.

جانی دپ هم پس از بازگشت به جشنواره کن سال پیش برای بازی در نقش شاه لویی پانزدهم در «ژان دو باری»، این بار به عنوان کارگردان فیلم «مودی» که زندگینامه هنرمند ایتالیایی آمادیو مودیلیانی با بازی ریکاردو اسکامارچیو ایتالیایی است، در این ترکیب حضور خواهد داشت. این فیلم دومین تلاش کارگردانی دپ، بیش از ۲۵ سال پس از نئو وسترن «شجاع» در سال ۱۹۹۷ است که در آن در کنار مارلون براندو ایفای نقش هم کرد.

فیلم‌های بخش بین‌الملل

ممکن است فیلم‌هایی چون «حقایق سخت» مایک لی، «عروس کوهستان» دومین فیلم بلند والریو ورمیلیو، درام مافیایی «ایددو» آنتونیو پیاتزا، «چوکوبار» از فیلمساز آرژانتینی لوکرسیا مارتل، «نور» اثر تام تایکور از آلمان، «من هنوز اینجا هستم» ساخته والتر سالس، درام تخیلی «پایان» اثر جاشوا اوپنهایمر، «وقتی پاییز می‌آید» اثر فرانسوا اوزون فهرست پرمایه فیلم‌های بین‌المللی برای ونیز هستند.

هشتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم ونیز از ۲۸ آگوست تا ۷ سپتامبر (۷ تا ۱۷ شهریور) برگزار می‌شود.

منبع: برنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->